Bedrijven die opvallen en hun branding goed organiseren, presteren beter. Zo simpel is het.
Daarvoor heb je wel meer nodig dan een simpel logo, een paar Facebook posts, een ‘prima’ website of een huisstijl met stockfoto’s uit 2007. Een unieke en opvallende merkidentiteit is een essentieel onderdeel om een merkwaardige branding te bouwen. Onze brand identity-experts zorgen ervoor dat jouw bedrijf opvalt tussen je concurrenten. Jouw merkidentiteit is meer dan een huisstijl, het vormt de basis van je merkcommunicatie. Zowel extern naar klanten en intern naar (toekomstige) medewerkers. Van de visuele elementen tot de perfecte tone-of-voice en huisstijlrichtlijnen, we ontwerpen jouw merk van logo tot communicatiemiddelen.
01
Huisstijl
Een sterke visuele identiteit is het geheime wapen van je merk. Het is wat mensen meteen opvalt en waaraan ze jou kunnen herkennen. Maar het is meer dan alleen een mooi plaatje - het is een krachtig instrument om de aandacht te grijpen en vertrouwen uit te stralen. Onze designers gaan grondig te werk. Ze duiken in de wereld van jouw bedrijf, jouw publiek, jouw doelen en de markt. Dit vertalen ze naar een huisstijl die bij jou past en mensen als een magneet aantrekt. Ze spelen met vormen, kleuren en typografie om een blijvende (emotionele) band te smeden tussen jou en je doelgroep.
View case
02
Tone-of-Voice
Laat je merk spreken. Bij het vormgeven van je merk is de tone-of-voice een essentieel onderdeel. Het is de manier waarop je met je publiek communiceert en hen laat zien wie je bent, waar je voor staat en wat ze van je kunnen verwachten. Wil je formeel of juist informeel zijn? Wil je je doelgroep laten lachen of serieus benaderen? Of misschien wil je hen juist enthousiasmeren of waarschuwen? Wat je ook wil bereiken: onze creatieve brand identity-experts staan voor je klaar om jouw merk een onderscheidende schrijfstijl te geven. We zorgen ervoor dat je opvalt tussen je concurrenten en dat de unieke kenmerken van je bedrijf naar voren komen.
03
Merknaam
Dit is misschien wel het belangrijkste onderdeel van je merk: een goede merknaam. Het is de sleutel tot je identiteit en bepaalt hoe je wordt waargenomen. Maar, het vinden van de juiste naam is geen eenvoudige opgave. Het vereist een diepgaand begrip van je waarden, doelen en missie. Voor sommigen is het belangrijk dat de naam direct duidelijk maakt wat je aanbiedt, terwijl anderen juist willen verrassen met humor, shock of verfijning. Ons brandteam is er om jou te helpen. Ze baseren zich op strategie en creativiteit om de beste merknamen voor je te bedenken. We presenteren je opties die je gegarandeerd zullen verrassen en inspireren.
04
Brand Guidelines
Om ervoor te zorgen dat ontwerpers, copywriters, marketeers en andere medewerkers consistent zijn in hun communicatie, is het belangrijk dat je heldere brand guidelines hebt. Door duidelijke uitleg, praktische voorbeelden en gedetailleerde huisstijlregels wordt het voor hen makkelijker om communicatie-uitingen te maken. Of er nu iemand met veel kennis jouw bedrijf verlaat of als je in de toekomst (meer) wilt groeien. Met krachtige brand guidelines kun je jouw kernwaarden effectief overbrengen naar jouw doelgroep.
05
Communicatierichtlijnen
Bij Strangelove begrijpen we dat effectieve communicatie belangrijk is voor het succes van jouw merk. Daarom bieden we gedetailleerde communicatierichtlijnen die je helpen om consistent en overtuigend te communiceren. Of het nu gaat om de juiste toon in je e-mails of het gebruik van emoji's, onze richtlijnen geven duidelijke uitleg en praktische voorbeelden, zodat de communicatie zowel intern als extern soepel verloopt.
View the ISU case
Strange branding is zo vreemd nog niet!
Wij helpen je merk op de juiste manier neer te zetten, zodat iedereen begrijpt waar je voor staat, vandaag maar ook in de toekomst. Een merk dat aantrekkelijk, duidelijk en belangrijk is, kan het verschil maken voor je publiek.
Wil je opvallen en groeien?
Start je merk krachtig met een gratis digitaal marketingconsult!
Ja, ik ben geïnteresseerd!
Andere services
Merkstrategie
Een heldere merkstrategie en positionering voor duurzame verandering en groei.
Digital Experience Design
UX design en visual design voor customer-centric websites, webshops en applicaties.
Digital Marketing
Content voor socials en websites, performance marketing én campagnes voor betere online resultaten.