De kunst van de evolutie van een merk.
Het Prins Bernhard Cultuur Fonds is een van de grootste en bekendste fondsen voor kunst, cultuur en wetenschap in Nederland. Naast hun eigen sponsorprojecten, zetten ze ook fondsen op die bijdragen aan specifieke domeinen binnen kunst en cultuur. Koningin Máxima is beschermvrouw van het PBCF.
Het Cultuurfonds (onder)steunt 4.150 projecten in kunst, wetenschap en natuur.
De briefing
De wereld verandert continu. Het Prins Bernhard Cultuur Fonds ziet dat een nieuwe generatie van mecenassen zich aandient. Een generatie die digital native is, die het voor het zeggen heeft, met een internationale focus en met nieuw geld. Om het merk klaar te stomen voor het digitale tijdperk, vraagt PBCF aan Strangelove om de merkidentiteit op te frissen, (opnieuw) te positioneren en nieuwe digitale communicatiemiddelen te ontwikkelen.
Het antwoord
We vernieuwen het merkicoon van de anjer en bouwen een toekomstbestendige merkhiërarchie en designsysteem met duidelijke richtlijnen. Onderscheidend, modern en flexibel. Naast een nieuw websiteontwerp, hebben we verschillende online campagnes opgezet om bekendheid te creëren en de interesse van de mecenassen te vergroten. Het toverwoord bij deze aanpak was: digitaal.
"In het Prins Bernhard Cultuur Fonds komen mecenassen samen. Het helpt artiesten en wetenschappers om hun ideeën te verwezenlijken."
Wat we gedaan hebben
Merkstrategie & positionering
Branding concept & visueel ontwerp
Creatieve content en campagnes
UX design en ontwikkeling van de website