Digitale pensioenmerken.
Na de financiële crisis werden twee nieuwe pensioenfondsen opgezet voor ING Groep en Nationale Nederlanden Verzekeringen. Beide fondsen hadden digital-first communicatie nodig, in lijn met hun jongere, digital native doelgroep om zo dynamisch en toekomstbestendig te zijn.
De briefing
Beide fondsen willen graag nieuwe digital branding en bijbehorende websites. Onze missie is dan ook om communicatie te creëren in lijn met de communicatierichtlijn Pensioen123 en om daarbij de visuele relatie met de bekende merken van beide werkgevers in stand te houden: NN en ING. De voornaamste criteria voor deze opdracht waren digital-first, merkdesign en begrijpelijke content.
Het antwoord
We besloten twee compleet nieuwe merken te ontwerpen, met afzonderlijk een eigen merkidentiteit en een geïntegreerde digital first communicatie toolkit en een duidelijke connectie met pensioen.
Sinds de introductie van beide merken (in 2014), worden ze door pensioendeelnemers beoordeeld met een gemiddelde score van 8.0, en scoren ze gemiddeld een 8.1 als het gaat om de duidelijkheid van de online communicatie.
"Het Strangelove-team is openminded, gedreven door technologie én down-to-earth. Al jarenlang een betrouwbare partner.”
Ingrid Vleeskens - (ING) CDC pensioenfonds
Wat we gedaan hebben
Digital-first merkstrategie
Corporate branding & designsystemen
Websitedesign- en ontwikkeling
Communicatie, campagnes en creatieve content