‘s Werelds makkelijkste audiotour.
Guide-ID is een innovatief bedrijf dat verantwoordelijk is voor ‘s werelds makkelijkste audiotour. Strangelove heeft deze scale-up geholpen met het ontwikkelen van een nieuwe creatieve strategie, merkidentiteit, internationale leadcampagnes en relevante content die laten zien dat het bedrijf een kennisleider binnen de markt is.
We brengen de magie van kunst tot leven voor de nieuwsgierige mens.
Onze briefing
Na jaren noeste arbeid is Guide-ID nu klaar om op te schalen. Om internationaal meer voet aan de grond te krijgen en zichzelf te onderscheiden op een zeer competitieve nichemarkt, wilde Guide-ID de boel opfrissen met behulp van een rebranding-strategie. De combinatie van data en content speelde hierin een belangrijke rol.
Het antwoord
Nadat we alle relevante informatie over Guide-ID’s markt, klanten en doelgroep hadden verzameld, stelden we een geïntegreerd groeiplan op. Vervolgens hebben we een aantal maanden gewerkt aan de ontwikkeling van een nieuwe merkstrategie- en identiteit en een data-driven campagne voor deze toffe Nederlandse scale-up. Dankzij een toegewijd team wisten we de merkbekendheid en het aantal binnenkomende leads te vergroten en de digitale communicatie tijdens Covid-19 te verbeteren.
Dankzij Guide ID konden we moeiteloos een complete audiotour voor onze bezoekers opzetten. Hier maakte liefst 67,2% van de bezoekers gebruik van - inclusief een hogere tevredenheid.
Amsterdam Museum
Wat we gedaan hebben
Merkstrategie en positionering
Branding & visueel design(systeem)
CX-strategie voor commerce
Online marketing en campagnes