Meer dan een diploma.
NUOVO Scholen is een toonaangevende scholengroep die bestaat uit veertien middelbare scholen in en rond Utrecht. Haar missie is het ontwikkelen van talent door middel van educatie die studenten méér dan alleen hun diploma biedt; het gaat om de voorbereiding op het leven.
Onze briefing
Nadat NUOVO Educatie samenging met de Schoonoord Scholengroep, herdefinieerde ze haar merkstrategie- en waarden. Deze moesten vervolgens geïmplementeerd worden in een nieuwe merkarchitectuur- en identiteit. Hierbij was het van belang dat het de algemene merkpositionering van de groep zou versterken, en om daarbij niet de connectie met de veertien ‘losse’ scholen te verliezen.
Het antwoord
We beginnen met merkonderzoek waarbij we alle merkstijlen- en relaties in kaart brengen. Na het opzetten van een duidelijke merkhiërachie, ontwikkelen we een merksysteem voortkomend uit het idee van een ronde tafel. Dit concept staat voor gelijkwaardigheid, waarbij de scholen samen krachtiger zijn. De kracht van verbinding aan de ronde tafel zorgt ervoor dat ze innovatief onderwijs kunnen aanbieden.
In nauwe samenwerking met ons merkteam en de directie van NUOVO hebben we een uniek visueel designconcept- en systeem ontwikkeld waar alle stakeholders zich in konden vinden.
Vincent van Dijk - strategy director
Wat we gedaan hebben
Merkstrategie
Corporate branding & design
Communicatie toolkit
Creatieve content