Raffl'd

F*ck geld, maak herinneringen

Introductie

Lottovate, een organisatie die goededoelenloterijen organiseert, wilde een nieuwe loterij op de Nederlandse markt brengen. Hun doelgroep bestaat uit millennials, een groep die van nature niet meedoet aan loterijen. Onze taak? Het bedenken van een merkstrategie en brandingconcept, inclusief naamgeving, die resoneert bij de doelgroep en vertrouwen opbouwt.

Raffld - 1 Introduction image

Merkstrategie en merkconcept voor een nieuwe loterijpropositie gericht op een millennial publiek.

De briefing

Met een doelgroep die jong en actief is en naast geld ook geeft om toffe ervaringen, wisten we dat 'fun' en 'gedurfd' deel moesten uitmaken van het merk. Een ‘Raffle’ is synoniem voor een loterij, waarbij willekeurig een prijs wordt uitgereikt. Door een 'd' toe te voegen, hebben we er een werkwoord van gemaakt. Iets waar je actief aan meedoet, een beleving: Raffl'd. We hebben deze naam omgezet in een dynamisch en energiek merkconcept en een identiteitsysteem. Door eerlijke emoties en rechtdoorzee taalgebruik valt Raffl’d op in de massa.

Raffld - 3 Brief image 1
Raffld - 4 Brief image 2
Raffld - 5 Answer image 1
Raffld - 6 Answer image 2

Het antwoord

We gaven Raffl'd zijn naam en maakten een compleet strategisch merkboek over hoe het merk te gebruiken, communiceren en het publiek bij het merk te betrekken. Dit legde het fundament voor alle toekomstige communicatie en marketing: een merk en een platform met energie!

back to work
arrow right button