JumboDiset

Leren coderen

Introductie

JumboDiset, een internationaal speelgoedbedrijf, lanceerde een nieuw spel in hun beroemde 'Ik-leer'-lijn. Het spel is gericht op het leren coderen op jonge leeftijd (5+). Dus, hoe kun je online content gebruiken om grip te krijgen op een offline game?

JumboDiset - 1 Introduction image

Door creatieve content en advertising voor het grootste speelgoedbedrijf slim te combineren, kunnen kinderen leren coderen.

De briefing

In Europa is ‘digitale geletterdheid’ een hot topic binnen onderwijsbesturen. Zij willen dat kinderen voorbereid zijn op de toekomst en daarom worden digitale vakken op een toegankelijke manier in het curriculum opgenomen. Ouders moeten bewust worden gemaakt van dit onderwerp en haar relevantie. Dit inzicht gaf ons een duidelijke invalshoek voor de campagne: ‘Future proof’ werd het belangrijkste communicatiehaakje.

JumboDiset - 4 Brief image 2
JumboDiset - 3 Brief image 1
JumboDiset - 5 Answer image 1
JumboDiset - 6 Answer image 2

Het antwoord

De campagne was opgebouwd uit drie fasen: ‘opvoeden, inspireren en conversie’, en liep ongeveer een maand. We hebben een campagnewebsite gemaakt waar mensen artikelen en creatieve concepten konden vinden met meer informatie over het spel. Mensen werden doorgestuurd naar winkeliers waar ze het spel konden kopen. De campagne leverde 4,6 miljoen impressies op en de video's werden 156.231 keer bekeken, wat resulteerde in een forse omzetgroei.

back to work
arrow right button