Cuba Travel Network

Merkconcept, verkoopcampagnes en webshop design.

Introductie

Door de Amerikaanse markt te ontsluiten, wilde CTN zich positioneren als de belangrijkste leverancier van georganiseerde individuele reizen naar Cuba. Omdat reizen naar Cuba nog steeds niet toegestaan was voor Amerikaanse burgers, kon je niet zomaar een publieke campagne voor Cuba voeren in de VS. CTN had een manier nodig om haar unieke propositie aan de Amerikaanse markt te communiceren. Nou, let’s go!

CTN - 1 Introduction image

Een totaal ander merkconcept en andere campagnestrategie om Amerikaanse bezoekers voor de schoonheid van dit eiland te laten vallen.

De briefing

De grootste uitdaging was dat, voordat het embargo werd versoepeld, het niet mogelijk was om iets met Cuba erop op de markt te brengen in de VS. Een andere grote uitdaging was om alle materialen op tijd in Cuba te krijgen en ervoor te zorgen dat alle reizigers bij aankomst de juiste ontvangst kregen. De toegevoegde waarde van Cuba Travel Network als lokale organisatie werd al snel duidelijk in dit proces - ze werken samen met de lokale bevolking.

CTN - 3 Brief image 1
CTN - 4 Brief image 2
CTN - 5 Answer image 1
CTN - 6 Answer image 2

Het antwoord

In samenwerking met de opdrachtgever bepaalden we een strategie die een zeer duidelijke ‘niche’-doelgroep aan zou spreken. Op basis van reizigersgegevens/data hebben we het proces van boeking tot verblijf in kaart gebracht en de momenten waar de toegevoegde waarde van CTN het meest zichtbaar is en de meeste impact heeft gefilterd.

back to work
arrow right button