ABN AMRO Zakelijk Bankieren

Ontwerp van een nieuwe klantervaring

Introductie

De online dienstverlening van de zakelijke divisie van ABN AMRO (gericht op zakelijke klanten) was in de loop der jaren versnipperd geraakt. Verschillende platforms richtten zich op verschillende doelgroepen, elk met andere wensen en behoeften.

ABN AMRO - Introduction image

Ontwerp van een nieuw service- en kennisgedreven platform voor ABN AMRO Zakelijk Bankieren.

De briefing

Het creëren van een nieuw platform voor zakelijke gebruikers van ABN AMRO, en daarbij onderzoeken hoe verschillende soorten gebruikers op één platform bediend kunnen worden. Deze gebruikers variëren van kleine, middelgrote en grotere bedrijven tot corporates en internationale klanten, allemaal met verschillende rollen binnen de organisatie. Daarnaast was het een uitdaging om uit te zoeken hoe je de meest relevante content aan individuele gebruikers kunt bieden, zowel qua producten als diensten als (diepgaande) informatie. Een ander belangrijk onderdeel van de uitdaging was hoe ABN AMRO zich kon positioneren als thoughtleader op verschillende terreinen.

ABN AMRO - Brief image 1
ABN AMRO - Brief image 2
ABN AMRO - Answer image 1
ABN AMRO - Answer image 2

Het antwoord

Door middel van workshops, interviews en prototype design hebben we een nieuw UX design gecreëerd waarin de volgende drie elementen samenkomen: 1) weten wie de bezoeker is; 2) weten waar ze naar op zoek zijn; 3) ervoor zorgen dat ze relevante inhoud vinden. Het uiteindelijke design systeem is een inspiratie geweest voor de huidige platforms van ABN AMRO.

back to work
arrow right button