Cuba Travel Network

Over CTN

 

Na het openen van de Amerikaanse markt wil CTN zich positioneren als de belangrijkste leverancier van georganiseerde individuele reizen naar Cuba. Omdat reizen naar Cuba nog steeds onder embargo valt voor Amerikaanse burgers, zijn er vele beperkingen ten aanzien van het houden van een publieke campagne voor Cuba in de Verenigde Staten van Amerika.

Tegen het einde van 2016 werd het embargo versoepeld door president Obama. In december 2016 vertrok de eerste commerciële vlucht van New York naar Havana!

Meer weten?

Wat had CTN nodig?

 

Een manier om de unique selling points van CTN aan de Amerikaanse markt te presenteren en communiceren. Hierbij werd er rekening gehouden worden met beperkte wettelijke mogelijkheden en een beperkt budget.

Wat was de grootste uitdaging?

Voor het versoepelen van het embargo was het niet mogelijk om vanuit de VS te verkopen aan Cuba. Een andere grote uitdaging was om alle benodigdheden en materialen tijdig in Cuba te krijgen en alle reizigers bij aankomst in Cuba warm te ontvangen.

Hoe hebben we dit aangepakt?

 

Door middel van een nauwe samenwerking met de klant hebben we een solide strategie bepaald die een specifieke doelgroep aanspreekt. Op basis van data en gegevens van reizigers hebben we het gehele boekingsproces van begin- tot eind in kaart gebracht. Daarbij hebben we specifieke, relevante procesinformatie verzameld waar er toegevoegde waarde wordt geleverd door de diensten ven CTN, namelijk:

tijdens het boekingsproces zelf; ‘dreaming’

na het boeken tot het vertrekmoment; ‘planning’

bij aankomst en verblijf in Cuba; ‘experiencing’

op basis van feedback bij terugkomst / survey upon return; ‘sharing’

Wat was het resultaat?

 

We hebben een speciale tour ontworpen die de visie en toegevoegde waarde van CTN op een zeer doordachte en persoonlijke manier vastlegt, tijdens- en na de vakantie.

Het boekingsproces van begin- tot einde; ook wel het ‘dreaming tot planning’ genoemd

 

Om de voorpret, en daarbij de beleving van de geboekte reis te stimuleren, hebben we een pakket ontworpen. Hierin onder meer kaartjes, een visa-envelop, een persoonlijk dagboek, een get-to-know Cuba-kaartspel, contactkaarten en een welkomstbrief.

Het aankomstmoment en het verblijf in Cuba; ook wel de ‘experience’ genoemd

 

We hebben een goodiebag ontworpen die reizigers bij aankomt van het bezoek in Cuba kunnen ontvangen. Hier zit in; snoepjes, waterfles, een envelop (inclusief geld, een wifi-code / telefoonkaart inclusief instructies) en handigheden zoals desinfectie-gel en pepermuntjes. Bij aankomst in het hotel ontvangt de gast een op maat gemaakte sigarenkist inclusief sigaren, instructies, een flesje rum, lucifers en een sigarenknipper.

De terugreis; het moment van ‘sharing’

 

Bij terugkomst krijgen de reizigers als aandenken een ansichtkaart, een poster en een enquête.

Meer cases:

We maken onderscheid in functionele en niet-functionele cookies. Functionele cookies plaatsen we altijd. Deze zijn noodzakelijk om de website goed te laten werken. Naast functionele cookies plaatsen we ook standaard analytische cookies. Dit is een voorbeeld van een niet-functionele cookie. Hij is namelijk niet nodig voor het goed laten functioneren van de website. Hierdoor weten we welke website onderdelen populair zijn en op welke plekken we onze website kunnen verbeteren. Pas wanneer je akkoord gaat met het plaatsen van cookies, plaatsen we ook een aantal andere niet-functionele cookies. Deze hebben allemaal verschillende doeleinden, maar stellen ons in staat om onze dienstverlening te verbeteren.

×